Tag hem en hemlös katt!?

åååh måste blogga av mig just nu!
det börja med att jag var ute med mina vänner och sluta med att jag tog hem en hemlös katt? 

asså kolla här, vi var på baksidan av centrum så kom en katt fram till oss och började spinna så jag satte mig på huk så hoppa den upp och börja gosa så klappade jag den och kände alla klumpar i pälsen, inte blivit morstad på minst 5 månader och den var mager och hade inget halsband och  usch.. så jag ringede pappa och han sa att jag skulle ringa till 11414 och kolla vad jag skulle göra med den. dom bah, vi kan inte göra något det är antagligen nån som bara har lämnat den (en sommarkatt) så antingen får du ta hand om den eller låta den va. Då börja jag stört lipa och jag satt helt ensam för dom andra hade gått för att köpa mat så jag satt på marken där helt skitso och lipade med en katt i knät. Så kom några personer och klappa katten dom bah "a det är den katten som alltid är här stackarn har inte blivit borstad på månader!!". så ringde pappa (som förövring är kattälskare) och bah vi kan ta hem det. faaan vad glad jag blev. hur hade det kännts att lämna en katt och veta att den inte får nån mat, inget hem och kan dö när som helst? så när den hade slängt i sig maten och slickat rent marken så tog vi matburken och lockade den nästan hela vägen hem till mig sen offrade jag mig, eller rättare sagt min jacka och tog jackan runt den och bar upp den och sprang hem (trots att den luckatde b-a-j-s!). Så välkommen till vår familj Basse!

trots att du bits hårt, rivs och luktar så är du välkommen hos oss ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0